De Belgische schrijver Marc Andries, eens marketing manager
bij Agfa Gevaert, schreef ooit: ‘verleden heb je, de toekomst moet je maken’.
Het is een gevleugelde zin geworden, waar ik de laatste tijd veel aan moet
denken. Terwijl regeringen en bedrijven zich bezighouden met vervelende
bezuinigingsscenario’s kijken wij bij Holbox juist over de grenzen heen. En dat
begrip trekken we breed: de grenzen van communicatie, grenzen van onze
producten, grenzen in de tijd en natuurlijk ook de landsgrenzen. Zo
langzamerhand wordt iedereen ook wel wat moe van de negatieve berichten en
gekissebis tussen vakbonden en werkgevers, regering en oppositie. Tijd om niet
meer stil te zitten en af te wachten wat de Hoge Heren besluiten, maar actie te
ondernemen. Vandaar dat wij het initiatief hebben genomen voor het Future Forum.
Op 11 april vindt de derde editie daarvan plaats in de Oolderhof in
Herten-Roermond. Er zijn plaatsen vrij, dus u kunt zich nog
aanmelden.
In een tijd als deze zijn initiatief en vernieuwing dé
remedie om de toekomst tegemoet te treden. In plaats van veel energie te steken
in de laatste kostenreducties, is het beter om te investeren in verkoop en
directe contacten met klanten en potentiële klanten. Die komen niet meer naar u
toe… die moet u opzoeken. Wellicht zijn die klanten ook niet meer in ons land,
maar in het buitenland. Steeds meer ondernemingen beseffen dat de thuismarkt
niet meer toereikend is. En als Hollandse Handelslui weten we maar al te goed
dat we dan de boer op moeten in het buitenland. Wij doen dat ook. In
Oost-Europa, Benelux, Scandinavië, Engeland en tegenwoordig ook Frankrijk.
Die aanpak vraagt niet alleen om visie, maar
vooral om daadkracht en strategie. En die kun je alleen maar ontwikkelen door
goed te luisteren naar anderen. Vandaar ons Future Forum, waar deskundigen
komen die u en mij inspireren. Prof.Dr. Sloot over nieuwe kansen door gebruik
te maken van ongedachte distributiekanalen, die op basis van gedegen onderzoek,
de grondslag vormde voor zijn inaugurele rede. Hij is hoogleraar in Groningen. En
Gerlof Bos, oprichter van de vergelijkingssite Looking for Booking en secondant
van tv-kok Herman den Blijker. Hij heeft verfrissende ideeën over retail, die
gebaseerd zijn op zijn ervaring in de gastvrijheidsindustrie. Wilt u ook uw
grenzen verleggen? Bezoek dan ons Forum. En dat we grensverleggend zijn in
displays, dat wist u natuurlijk al…